Tot i que no disposem de molt temps lliure, quan les nostres obligacions ens ho permeten ens agrada agafar la motxilla i les botes per anar a gaudir de la muntanya; de tots aquells racons on val la pena passar una bona estona.

Totes les nostres sortides son senzilles i accessibles a tothom pel fet que els protagonistes principals d'aquestes son els nostres meravellosos reis de la casa.
Són excursions, visites i sortides senzilles, aptes per tothom.

jueves, 26 de julio de 2012

Fonts del Llobregat - Castellar de n'Hug - La Pobla de Lillet

Dimarts dia 24 de juliol de 2012. El dimarts vam matinar ja que volíem anar a un lloc que, tot i estar força lluny, té un encant especial; les Fonts del Llobregat-Castellar de n'Hug-La Pobla de Lillet. En unes dos hores i mitja, amb parada per estirar cames inclosa, ens vam plantar a les Fonts de Llobregat, un paratge de gran bellesa.

Vam deixar el cotxe a l' aparcament de l' Hotel Les Fonts, enclavat al bell mig del bosc i, enfilant el camí d' Orriols, vam arribar a l' entrada del camí que porta fins a les Fonts no sense abans haver gaudit de la natura contemplant com un esquirol saltava entre les branques de dos arbres.

El camí que porta fins les Fonts està perfectament conservat i no ofereix cap tipus de dificultat. El paratge és impressionat i en un moment arribem fins al naixement del riu Llobregat, un espai natural d' incomparable bellesa, vaja, una d' aquelles coses que val la pena veure una i una altra vegada.

Tot seguit vam enfilar el camí de les Fonts que porta fins a la vila de Castellar de n' Hug, un petit poble, conegut pel seu concurs de gossos d' atura i per estar enclavat en un cingle, al bell mig de la natura. La vista d' aquest és insuperable, presidit, al fons, pel Pedraforca.

Vam fer una petita passejada, agafant energies amb un petit refrigeri; tot seguit ens vam apropar fins al Museu del Pastor i la singular caseta d' aquest, que va fer les delícies de Pol, Adrià i Noemí. Tot seguit, vam anar a dinar en una de les tauletes que es poden trobar a l ' entrada del camí que inicia el descens des de Castellar de n´Hug fins a les Fonts.

Vam dinar uns bons entrepans, doncs la gana ens perseguia, i el Pol, que trobava a faltar la seva migdiada, va aprofitar per dormir una bona estoneta. Mentrestant, el papes, l' Adrià i la Noemí vam jugar una d' aquells partides que fan història a l' UNO. El "zero blau de la Noemí " serà recordat per sempre.

Tot seguit ens vam apropar a una de les botigues del poble i vam comprar una coca de xocolata, formatge, mel, fuet i, com no podia ser d' una altra manera UN CROASSANT GEGANT. Després de la compra, vam començar a enfilar pel camí de les Fonts, de tornada cap el cotxe, no sense abans fer una paradeta, una vegada més, al naixement de Llobregat per devorar la coca de xocolata.

Una vegada al pàrquing de l´Hotel les Fonts vam agafar el cotxe i ens vam dirigir cap a la Pobla de Lillet, un petit poble conegut pel seu pont de pedra del segle XIV,les seves esglésies romàniques, en concret, una de molt peculiar, de planta rodona, en un bon molt estat de conservació i pels seus escacs gegants vivents, que es representen l' agost amb motiu de la cel-lebració del conegut Open d' Escacs Pobla de Lillet. El geladet, com no podia ser d' una altra manera, va caure en una terrasseta.

Finalment, prèvia parada tècnica en un petit parc, vam tornar cap a casa.

Al matí següent, la recompensa