Tot i que no disposem de molt temps lliure, quan les nostres obligacions ens ho permeten ens agrada agafar la motxilla i les botes per anar a gaudir de la muntanya; de tots aquells racons on val la pena passar una bona estona.

Totes les nostres sortides son senzilles i accessibles a tothom pel fet que els protagonistes principals d'aquestes son els nostres meravellosos reis de la casa.
Són excursions, visites i sortides senzilles, aptes per tothom.

viernes, 16 de agosto de 2013

Santa Fe de Montseny

Dilluns 12 d'agost, de vacances tots, vam intentar fugir una mica de la calor de Barcelona i sense anar molt lluny vam passar la tarda al Pantà de Santa Fe de Montseny.

El punt de sortida de l'excursió es troba a Can Casades, centre d'informació del Parc Natural del Montseny, situat al quilòmetre 20,9 de la carretera de Sant Celoni a Viladrau, BV-5114. L'únic petit inconvenient, que vam trobar nosaltres, es que els 20,9 quilòmetres de la carretera que arriba a Viladrau són de corbes. Es pot circular amb tranquil·litat per la carretera, que està en bones condicions, però son unes quantes corbes.

Arribats al punt de sortida i deixat el cotxe a la zona d'aparcament que es troba davant de Can Casades, vam inspeccionar la zona que es troba al voltant del Centre d'informació per tot seguit iniciar l'excursió.

Can Casades es una antiga casa modernista d'estiueig del principi del segle XX rehabilitada i reformada per la Diputació de Barcelona per convertir-la en Centre d'informació pels visitants.
Destaquen davant de la casa tres sequoies; arbres no freqüents a Catalunya, freqüents d'Amèrica,  i per això val la pena apropar-se a observar aquests gegants.

Els antics propietaris de Can Casades van planter les sequoies al jardí de casa. Poden arribar a viure prop de tres mil anys.
Al tronc, destaca la seva escorça tova, protegint-los del foc i plagues d'insectes.

Des de Can Casades surten varies rutes, nosaltres iniciem la ruta que ens porta al pantà de Santa Fe, donant la volta a l'embassament i tornant a Can Casades. Ruta senzilla i curta que ens va perfecte; es pot fer a un bon ritme en uns 45 minuts; nosaltres vam trigar una hora i quaranta-cinc minuts, amb parada per berenar i unes quantes parades per observar les pedres del camí.

La ruta està senyalitzada durant tot el camí i no té perduda.

Iniciem la ruta. A l'inici creuem la riera de Santa Fe per un pont de fusta.

El camí transcorre al costat de la riera tota l'estona podent observar l'aigua en qualsevol moment.

Contemplant salts d'aigua.

No triguem a arribar al pantà de Santa Fe. On, després de portar mitja hora caminant i llençant pedres a l'aigua, parem a berenar uns bons entrepans; mentre alguns continuen llençant pedres.

Amb l'estomac ple, continuem l'excursió per arribar a la pressa de l'embassament.

Una hora i deu minuts d'excursió, ja hem passat la pressa i enfilem el camí observant els enormes arbres (fagedes, freixes i pi roig) que ens acompanyen, vorejant el pantà, direcció Can Cadenes.

Comença a fer-se fosc, són les vuit del vespre, i tornem a trobar un pont de fusta per creuar un rierol.

Al final del recorregut (o al principi depenent per on iniciem l'excursió, es tracta d'un camí circular) trobem una gran pedra amb forma d'elefant on aprofitem per fer una paradeta.

Finalment, després de gairebé dues hores passem pel costat de l'hostal de Santa Fe

i arribem a Can Casades.  Fi de l'excursió. Ha estat una tarda molt agradable i fresqueta.

No triguem a  agafar el cotxe i baixar cap a Sant Celoni, ja és de nit i tenim molta gana. Fem una parada en un mirador que trobem a la carretera, abans d'arribar a Sant Celoni, per descansar de les corbes i observar les meravelloses vistes.

Decidim sopar a Sant Celoni i finalment enfilem cap a casa.

6 comentarios:

1. Hola! Avui he descobert el vostre blog que m'ha agradat molt; nosaltres també som una familia de 5. Us volia fer coneixer el nostre blog que potser us pot interessar, és sobre zones de pícnic; a nosaltres també ens agradar passar el dia a fora coneixent el país, i les zones de pícnic ens permeten fer turisme sense gastar de més. Com que he vist que vosaltres a vegades també en feu ús, us passo l'enllaç: somdepicnic.blogspot.com/es
    Fins aviat,
    Marta Dachs

ResponderEliminar
  2. Hola!! Ens ha agradat molt aquesta ruta! Anirem la semana vinent amb uns amics. 4 nens petits de 1 a 5 anys!!
    Ja us explicarem!! I...moltes gràcies per compartir-la

3. Excel·lent sortida per fer amb nens, queda anotada i quan poguem la fem. Gràcies por compartir-la. Amics de rutesapeu.com

ResponderEliminar
  4. Tinc el cunyat argentí a casa i dilluns l'hi portaré amb la meva filla de 2 anys. Gràcies per acabar-me d'engrescar!!!!

5. Tinc el cunyat argentí a casa i dilluns l'hi portaré amb la meva filla de 2 anys. Gràcies per acabar-me d'engrescar!!!!

Respuestas
    1. Segur que us agrada molt. I és totalment apta per fer amb una nena petita. A disfrutar!