Tot i que no disposem de molt temps lliure, quan les nostres obligacions ens ho permeten ens agrada agafar la motxilla i les botes per anar a gaudir de la muntanya; de tots aquells racons on val la pena passar una bona estona.

Totes les nostres sortides son senzilles i accessibles a tothom pel fet que els protagonistes principals d'aquestes son els nostres meravellosos reis de la casa.
Són excursions, visites i sortides senzilles, aptes per tothom.

sábado, 1 de junio de 2013

Garrotxa

El primer dissabte del mes juny, després d'estar un parell de caps de setmana tancats a casa pels exàmens de finals de curs dels nens, vam poder fer una excursió. Quines ganes!!!!!

Destí: La Garrotxa; concretament La Fageda d'en Jordà, el Volcà de Santa Margarida i Santa Pau. Tot un dia on el temps va acompanyar, sol i calor durant tot el dia.

Primer destí: La Fageda d'en Jordà.
Explanada punt de sortida de les diverses rutes.

Arribar a la Fageda es senzill. Des de Barcelona fins a Vic per la C-17, passat Vic continuem direcció Ripoll per agafar la C-37 direcció Manlleu, Torelló i Olot. Passem pels Túnels de Bracons i un cop creuat el poble de Les Preses arribem a Olot.
Travessem Olot direcció Santa Pau i un cop sortim d'Olot per la carretera que va a Santa Pau, al quilòmetre 4,  a ma esquerra trobem La Fageda, clarament indicada des de la carretera.

La Fageda d'en Jordà forma part del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa. És una de les extensions de bosc de faigs més gran d'Europa. Es troba situat sobre una solada de lava que va emetre el Volcà Croscat, oferint un relleu accidental. Es troba a 550 metres d'altitud i amb unes condicions d'humitat perfecta pel fet que les roques volcàniques drenen l'aigua amb unes molt bones condicions.

Al principi de la Fageda trobem un monòlit dedicat a Joan Maragall que va escriure un poema sobre aquest indret tan especial.

El passeig és agradable i fàcil, per a totes les edats. Pots optar per fer el sender de Joan Maragall, que consta a fer la volta per la Fageda, excursió senzilla i curta; o bé pots optar per arribar fins al volcà de Santa Margarida i al Croscat.
Faigs de gran alçada

Nosaltres vam optar per la primera opció (després vam anar al volcà de Santa Margarida però  ens vam apropar amb el cotxe fins a la part de baix) més adequada pel Pol amb la intenció de tornar més endavant i fer la ruta llarga.

Part del camí, pla i senzill

La Noemí envoltada de faigs
El Pol no va parar de pujar i baixar dels troncs que trobava pel camí

L'Adrià escalant turons (perseguit en tot moment del Pol)

Un cop arribat a l'inici de la ruta, tornem al cotxe i un parell de quilòmetres més endavant, direcció Santa Pau, a ma dreta, trobem l'aparcament per la zona del Volcà de Santa Margarida.

Una part de la pujada fins al cràter

La pujada fins al cràter es un passeig; fa una mica de pujada però es pot fer tranquil·lament en uns 30-40 minuts. Les vistes del cràter del volcà son increïbles.

El Volcà de Santa Margarida destaca pel seu ample cràter circular. Al centre del volcà trobem un prat extens on destaca al centre l'ermita de Santa Margarida, d'origen romànic.

Ermita de Santa Margarida
Vistes de l'ermita i del centre del cràter abans de baixar

Com ja era l'hora de dinar, vam decidir que era el millor lloc per recuperar forces. La zona del cràter es plana i permet perfectament seure al terra a descansar, dinar i és perfecte perquè els nens corrin i juguin una mica abans d'iniciar el descens; que al ser baixada es fa en un moment.

La Noemí no pot sortir de casa sense les seves llibretes

Mama, quina calor que fa!!!!!!

Arribat a la zona on teniem el cotxe, com encara era mitja tarda, abans de tornar a casa vam anar a donar una volta pel poble de Santa Pau.
Santa Pau és un poble petit on destaca el conjunt històric. Al centre de la vila, a la  part antiga, destaca el recinte medieval i l'església de Santa Maria, d'estil gòtic, amb el campanar de planta quadrada; església situada a la plaça Major; plaça fortificada, centre de la localitat i el millor punt per apreciar l'aspecte medieval de la vila.

Les cases estan integrades a la muralla

Església de Santa Pau

Plaça fortificada

Després de refrescar-nos amb un bon gelat, al cotxe cap a casa.

Felicitar des d'aquí al Pol que als seus tres anys va fer tota l'excursió caminant sense queixar-se en cap moment. Un CAMPIÓ