Tot i que no disposem de molt temps lliure, quan les nostres obligacions ens ho permeten ens agrada agafar la motxilla i les botes per anar a gaudir de la muntanya; de tots aquells racons on val la pena passar una bona estona.

Totes les nostres sortides son senzilles i accessibles a tothom pel fet que els protagonistes principals d'aquestes son els nostres meravellosos reis de la casa.
Són excursions, visites i sortides senzilles, aptes per tothom.

domingo, 12 de mayo de 2013

Girona

Durant les vacances de Nadal vam decidir fer una escapada a Girona.

Girona, és la capital del Gironès, a 105 quilòmetres de Barcelona (aproximadament), una hora i mitja en cotxe.

No és la primera vegada que visitàvem Girona, vam passar un dia a les vacances de Nadal del 2010. Ens va enamorar i com no vam poder visitar-ho tot, vam decidir tornar.

Girona és una ciutat per on passen quatre rius: Ter, Galligants, Güell i Onyar. Sent aquest, el riu Onyar, el que separa el nucli antic i la part nova de la ciutat. A més aquest riu és el que ofereix la imatge més característica de la ciutat: les Cases d'Onyar. Cases construïdes sobre les antigues muralles fluvials durant el segle XVIII. Remodelades posteriorment, al segle XX, donant un to de color al riu: són cases de colors ocres, grocs i ataronjats.

Cases d'Onyar

De Girona destaca el barri vell, el call jueu, la catedral, l'església de Sant Feliu i molts més punts turístics importants de la ciutat. Però aquesta vegada nosaltres vam fer el Passeig de la Muralla.

El Passeig de la Muralla permet gaudir d'unes vistes de la ciutat de Girona extraordinàries. És un passeig que transcorre per les restes de les muralles que envoltaven a l'antiga ciutat.
Des de les muralles és poden contemplar les cases del Call amb els patis enjardinats i els horts; la Catedral, el teatre municipal, l'Ajuntament ... realment és pot contemplar tota la ciutat.

Nosaltres vam començar a la plaça de la Catedral, passant per davant del Banys Àrabs, pels Jardins de la Francesa i pels Jardins d'Alemanys. Tot i que el recorregut finalitza a la Plaça del General Mendoza als Jardins de la Muralla, només vam fer la meitat del recorregut. Vam finalitzar a la zona de la Universitat i del Convent de Sant Domènec.

Imatges de diferents punts del Passeig.

Des d'aquí vam baixar fins a la zona del
Riu Onyar atravessant el Call.

Després de dinar vam fer una passejada per les paradetes de Nadal que hi havia al Pont de Pedra sobre el Riu Onyar i per la zona comercial del carrer de Santa Clara.

A darrera hora de la tarda, visita a la Catedral i al seu museu. Al Museu  és pot contemplar la Nau, el tresor i el Claustre de la Catedral i el Tapís de la Creació.
Al museu estan exposades col·leccions dedicades a l'art sacre i objectes litúrgics i d'orfebreria.

Com a l'hivern es fa de nit molt aviat vam tornar cap a casa.